Lootah Real Estate Development launches first lease-to-own industrial warehouses

Lootah Real Estate Development (Lootah), a leading pioneer real estate developer in Dubai, launches Senaeyat to provide lease-to-own industrial warehouses for businesses
Senaeyat is the first to offer lease-to-own pre-built warehouses in Dubai
It offers other key features such as customs-exemption, modern and targeted specifications, and cost-effectiveness among others

Lootah Real Estate Development (Lootah), one of the region’s most prominent real estate developers, announced the launch of Senaeyat, a company that provides lease-to-own industrial warehouses for businesses of different sizes.

Located in a major industrial growth hub in Dubai, Dubai Industrial Park, Senaeyat is the first to offer a lease-to-own model for clients, in which they can have full ownership of the pre-built industrial warehouses within 10 years.

Lootah has acquired three million square feet land for 49 years with Dubai Industrial Park to establish Senaeyat, an industrial warehouse development project in Dubai Industrial Park.

Saleh Abdullah Lootah, CEO of Lootah Real Estate Development, said: “We are pleased to offer this sustainable business model to different industries to help them convert their operational costs to assets. This signifies our commitment, not only to residents whom we have developed world-class residential projects for, but to the business community as well.”

Senaeyat has acquired a total of three million square feet for the whole project in Dubai Industrial Park, which will be offered in two phases. The first one includes one million square feet, and the second, two million square feet.

The 1st phase of the project has four different built-up areas – 20,000 sqft, 24,000 sqft, 30,000 sqft, 36,000 sqft – to cater to diverse market segments, especially focusing on the underserved market of small to medium-sized industries. 2nd phase will have the same size options, in addition to bigger built-up areas – 50,000 sqft and 60,000 sqft.

According to the Saleh Lootah, Senaeyat’s wide range of modern specifications is a response to the growing demand for such warehouses in the market, as these European models aren’t widely available. The warehouses will also be ready-to-use upon handover. “We understand the unique requirements of different businesses from multiple industries, and our portfolio of turnkey warehouses are designed to address them,” added Saleh Lootah.

Potential clients can also benefit from the warehouses’ proximity to major areas such as Maktoum Airport, Jebel Ali port, Expo 2020 site, and several major highways such as Sheikh Mohammed Bin Zayed Road and Emirates Road.

Senaeyat’s location is also considered customs-exempted due to its presence at Dubai Industrial Park, thus potential clients can also cut costs if they go for its warehouse offerings.

Senaeyat also offers the warehouses on competitive rates to counter the current fluctuating prices in the market.

“We found that many vacant warehouse units are due to price mismatch in the market, so we made sure that Senaeyat keeps its portfolio at a reasonable price,” explained Saleh Lootah.

Saleh Abdullah Lootah added that Senaeyat project brought by Lootah actively supports the Dubai Industrial Strategy 2030, enabling the growth for the industrial ecosystem, providing clients with an important resource to achieve short to long-term goals. Additionally, Senaeyat keeps its alignment with Dubai’s expansion plans, placing clients in future growth areas.

Lootah has been in the industry for long, being one of the pioneer real estate companies in Dubai. It has developed major residential and commercial and has since been setting benchmarks for urban development.

Dubai Industrial Park, one of the largest industrial and manufacturing hubs in Dubai, provides state-of-the-art infrastructure and integrated solutions for businesses. The destination hosts over 250 factories and more than 700 business partners in sector-specific zones.

لوتاه لتطوير العقارات، الرائدة في مجال التطوير العقاري في دبي، تطلق مشروع "صناعيات" للمستودعات بعقود التأجير المنتهية بالتملك للشركات الصناعية

صناعيات هي أول جهة تطلق مشروع التأجير المنتهي بالتملك للمستودعات الصناعية المسبقة البناء مناطق معفية جمركيا ومواصفات حديثة وتكلفة تنافسية

في مبادرة هي الأولى من نوعها، أعلنت شركة لوتاه لتطوير العقارات، إحدى أبرز شركات التطوير العقاري في المنطقة، عن إطلاق صناعيات وهي الشركة التي ستقوم بعرض المستودعات الصناعية مسبقة البناء في السوق للشركات الصناعية بعقود التأجير المنتهية بالتملك.

وسيكون المشروع الجديد صناعيات من خلال موقعه الاستراتيجي في مجمع دبي الصناعي، مركز النمو الصناعي الرئيسي في دبي، أول مشروع من نوعه يطرح في السوق يقدم فرصة تملك المستودعات الصناعية بعقود التأجير المنتهية بالتملك في غضون 10 سنوات.

وكانت لوتاه قد حازت على أرض مساحتها 3 مليون قدم مربع لمدة 49 عاما في مجمع دبي الصناعي لتطوير صناعيات، وهو مشروع لتطوير المستودعات الصناعية.

وقال صالح عبدالله لوتاه، المدير التنفيذي لشركة "لوتاه لتطوير العقارات": يسعدنا أن نقدم هذا النموذج التجاري المستدام لمختلف الشركات العاملة في القطاع الصناعي لمساعدتها على تحويل تكاليفها التشغيلية إلى أصول، مما يعكس التزامنا وحرصنا على تطوير المشاريع المبتكرة التي تلبي احتياجات مجتمع الأعمال في الدولة بالإضافة إلى المشاريع السكنية والتجارية عالمية المستوى التي نقوم بتطويرها للجمهور والشركات. "

وقد إستحوذت شركة صناعات على ما مجموعه ثلاثة ملايين قدم مربع للمشروع بأكمله في مجمع دبي الصناعي، والذي سيتم تطويره على مرحلتين بحيث تمتد المرحلة الأولى على مساحة مليون قدم مربع، والمرحلة الثانية مليوني قدم مربع.

تتضمن المرحلة الأولى من المشروع مستودعات بأربعة أحجام مختلفة حيت تتوفر الوحدات الصناعية الجاهزة بمساحات 20,000 قدم مربع، 24,000 قدم مربع، 30,000 قدم مربع، 36,000 قدم مربع – وذلك لتلبية احتياجات قطاعات السوق التجارية والصناعية المتنوعة، مع التركيز على القطاعات التي لا يلبي السوق احتياجاتها خصوصا الشركات الصناعية الصغيرة إلى المتوسطة الحجم. كما ستتضمن المرحلة الثانية خيارات لمستودعات بنفس الحجم، بالإضافة إلى مستودعات بمساحات كبيرة تصل إلى 50,000 قدم مربع و60,000 قدم مربع.

ووفقا لصالح لوتاه، فإن التنوع الكبير الذي تقدمه صناعيات اليوم من المواصفات الحديثة للمستودعات والأحجام المتنوعة تأتي استجابة للطلب المتزايد على هذه المستودعات في السوق، حيث إن هذه النماذج الأوروبية غير متوفرة على نطاق واسع مشيرا إلى أن جميع المستودعات ستكون جاهزة للاستخدام مباشرة وبأسعار تنافسية فور استلامها من قبل العميل.

ويمكن للعملاء المحتملين الاستفادة من موقع المستودعات وقربها من المناطق الرئيسية مثل مطار آل مكتوم وميناء جبل علي وموقع إكسبو 2020 والعديد من الطرق السريعة الرئيسية بما في ذلك طريق الشيخ محمد بن زايد وشارع الإمارات.

كما ستستفيد الشركات من الإعفاء الجمركي الذي تتمتع به صناعيات نظرا لموقعها في مجمع دبي الصناعي مما سيؤدي إلى خفض التكاليف إضافة إلى الأسعار التنافسية التي تقدمها لمواجهة الاتجاه الحالي المتمثل في زيادة الأسعار في السوق.

وقال لوتاه: وجدنا أن سبب توفر العديد من وحدات المستودعات الشاغرة في السوق يعود إلى عدم استقرار أسعارها، ولذلك تأكدنا من توفير مستودعات بأسعار تنافسية وذلك تماشيا مع جهود الحكومة في تعزيز القطاع الصناعي في الإمارة.

وأضاف: إن مشروع صناعيات الذي تطرحه اليوم شركة لوتاه لتطوير العقارات يدعم استراتيجية دبي الصناعية 2030، مما يساهم في تحقيق بيئة ملائمة للنمو في القطاع الصناعي ويزود العملاء بالموارد المهمة لتمكينهم من تحقيق أهدافهم القصيرة إلى طويلة الأجل. بالإضافة إلى ذلك، تحافظ صناعيات على توافقها مع خطط التوسع في دبي، مما يضع العملاء في مناطق النمو المستقبلية.

لقد عملت شركة لوتاه للتطوير العقاري في هذه الصناعة لفترة طويلة، كونها واحدة من الشركات العقارية الرائدة في دبي. وقد طورت العديد من المشاريع السكنية والتجارية، ومنذ ذلك الحين وضعت معايير متقدمة للتطوير.

ويوفر مجمع دبي الصناعي، أحد أكبر المراكز الصناعية في دبي ، بنية تحتية حديثة وحلول متكاملة للشركات، ويضم المجمع أكثر من 250 مصنعا وأكثر من 700 شريك تجاري من الشركات العاملة في قطاعات صناعية محددة.